Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. finalizuje prace na modernizowanej linii Poznań – Warszawa w zakresie LCS Konin - odcinek Swarzędz – Barłogi

Krzysztof Nowak
Krzysztof Nowak
Stacje: Podstolice, Konin i Koło mają już wyremontowane, nowoczesne perony. Są one zadaszone, co ma szczególne znaczenie w okresie jesienno-zimowym. Dla oczekujących postawiono wygodne ławki. Nowością jest antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Na przebudowanym odcinku są nowe tory z siecią trakcyjną. Pociągi korzystają z nowoczesnych urządzeń sterowania, m.in. rozjazdów i urządzeń przejazdowych. Ruch nadzorowany jest z nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Koninie. Konin dodatkowo zyskał na remoncie przejścia podziemnego na stacje kolejowe. Zamontowane zostały windy, które ułatwią przemieszczanie się osobom z niepełnosprawnością ruchową. Zamiast kładki łączącej ulicę Kolejową z Zatorzem, pojawił się nowoczesny tunel pod torami. Kończy się też budowa wiaduktu, który będzie łączył ulicę Paderewskiego z Wyzwolenia. Prace, za które odpowiada PLK są zakończone, natomiast obiekt zostanie oddany do użytku po zakończeniu budowy dróg dojazdowych za które odpowiada miasto Konin.

Jeszcze w sierpniu pasażerowie na stacjach w Koninie i Kole skorzystają z nowych wind w przejściach podziemnych a o odjazdach i przyjazdach pociągów poinformuje ich nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej.

Za kilka dni terminowo zakończymy dobrze zrealizowaną inwestycję, która już służy pasażerom, dzięki komfortowym peronom, nowym przejścią podziemnym, windom, pochylniom i sprawnym przejazdom pociągów po nowych torach - powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., dyrektor ds. realizacji inwestycji.Nowoczesne perony w Podstolicach, Koninie i Kole już zapewniają oczekiwany standard podróży. Wyższe platformy ułatwiają korzystanie z pociągów.

Dla podróżnych są m. in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnia czytelne oznakowanie wraz z nowym nagłośnieniem oraz elektronicznymi wyświetlaczami, informującymi o przyjazdy i odjazdach. W Koninie dogodną komunikację na stacji umożliwia przebudowane przejście podziemne, a w Kole nowy tunel który zastąpił kładkę. Ostatnie prace wykończeniowe w przejściach pod torami planowane są do końca miesiąca. Osoby mające trudności z poruszaniem się zyskają windy i pochylnie.

Lepszy system komunikacji przy linii kolejowej w Koninie zapewniło m.in. nowe przejscie podziemne na ul. Torowej. Długi na ok. 21 m tunel zastąpił kładkę nad torami, umożliwiając bezpieczne dojście między Zatorzem a osiedlem Legionów. Obiekt z jasnym oświetleniem i informującymi alfabecie Braille'a dzięki odpowiednio wyprofilowanym pochylniom służy wszystkim mieszkańca miasta. Wkrótce komunikację drogową usprawni nowy wiadukt między ul. Paderewskiego i ul. Wyzwolenia. Konstrukcja nowego obiektu jest już gotowa. Wiadukt zostanie otwarty po wybudowaniu dróg dojazdowych, do czego zobowiązało się miasto Konin.

Pociągi sprawnie i bezpiecznie przejeżdżają nowymi torami z siecią trakcyją na ok. 130km odcinku Swarządz - Barłogi. W ruchu kolejowym wykorzystywane są nowoczesne urządzenia sterowania, m.in. rozjazdy, semafory i urządzenia przejazdowe. Płynny ruch nadzorują dyżurni z wyposażonego w zaawansowane technologie Lokalnego Centrum Sterowania w Koninie.

Efektem realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. inwestycji będzie większy komfort oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na torach między stolicą Polski i stolicą Wielkopolski. Istotnie poprawi się przepustowość linii – na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Najszybsze pociągi pojadą z Poznania do Warszawy z prędkością 160 km/h w ok. 2:20 h. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” o wartości ok. 2 mld zł jest współfinansowany z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Zasadnicze prace na trasie planowane są do III kwartału 2021 r. Na tempo realizacji wpłynęły m.in. dodatkowe, nieplanowane wcześniej prace, związane z koniecznością przebudowy podziemnych systemów kanalizacyjnych i wodociągowych.Rezultatem przeprowadzonych prac jest wysoki komfort podróży oraz poprawa warunków przewozów pasażerskich i towarowych. Modernizowana linia jest bowiem ważną częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne – Bałtyk. Efektem końcowym będzie większa liczba pociągów dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych, które wyjadą na trasę.Wzrośnie również poziom bezpieczeństwa.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. finalizuje prace na modernizowanej linii Poznań – Warszawa w zakresie LCS Konin - odcinek Swarzędz – Barłogi - Konin Nasze Miasto

Wróć na konin.naszemiasto.pl Nasze Miasto