To pierwsza strategia, która jest inicjatywą oddolną. Pomysł jej stworzenia rodził się przez 5 lat. W tym czasie zbierane były potrzebne materiały, dokumenty i prowadzone były rozmowy z mieszkańcami Konina.
- Nie jest to strategia wynikająca z przepisów. To mieszkańcy którzy oczekują zmian pokazują ścieżkę rozwoju – mówi Bartosz Jędrzejczak, prezes „Akcji Konin”. - Zamiast mówić o tym czego nie mamy, a co chcielibyśmy mieć musimy zobaczyć młodych dobrze wykształconych ludzi, dobrą infrastrukturę, grunt pod inwestycje który przygotowuje miasto, ruszy druga część nowego przebiegu drogi 25 i może się za chwilę okazać, że Konin jest atrakcyjniejszy dla inwestorów od Poznania – dodaje.
Nad przygotowaniem strategii członkowie „Akcji Konin” pracują wspólnie z urzędnikami magistratu. Dzięki pozyskanym pieniądzom, uda się przygotować badania i analizy. - Podpisaliśmy umowę i czekamy na transzę pieniędzy. Mamy ludzi gotowych do prowadzenia badań. Jest też już zespół po stronie miasta – mówi Jędrzejczak.
Strategia ma być gotowa pod koniec września. Jak zapowiada prezes „Akcji Konin”, będzie ona przetłumaczona na kilka języków, między innymi na język rosyjski i chiński.
**Chcesz skontaktować się z autorem informacji?
[email protected]**
Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?