Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most Piłsudskiego: Zakaz wjazdu pojazdom powyżej 20 ton

Izabela Kolasińska
Konstrukcja mostu Piłsudskiego jest w kiepskim stanie technicznym
Konstrukcja mostu Piłsudskiego jest w kiepskim stanie technicznym Fot. Izabela Kolasińska
Najpierw było ograniczenie prędkości, potem uciążliwe remonty nawierzchni i stanie w korkach, a wkrótce pojawią się tam także ograniczenia tonażu - wiekowy most im. Józefa Piłsudskiego to źródło nieustannych kłopotów dla samorządu i kierowców. W najbliższy poniedziałek, 28 listopada na trasie Warszawskiej, czyli miejskim odcinku drogi krajowej nr 92, pojawią się znaki zakazujące wjazdu na most żelazny pojazdom powyżej 20 ton.

- Wynika to z ekspertyzy technicznej tego obiektu. W tym roku poprawiliśmy dylatację i położyliśmy nową nakładkę z asfaltu, co pozwoliło nam zdjąć znaki ograniczające tam prędkość, ale ekspertyzy nie pozostawiają żadnych złudzeń co do tego, że most wymaga pilnego remontu - mówi Marek Waszkowiak, wiceprezydent Konina.

Miasto musi wyremontować kolejny most

Ostatnio most był remontowany 20 lat temu, ale czas, coraz większy ruch i niszczące działanie wody i soli, którą sypane są ulice, zrobiły swoje. Zniszczenia widać gołym okiem. Z żelaznej konstrukcji płatami odpada rdza i farba, co wygląda po prostu fatalnie. Niedawno w plebiscycie portalu konin.naszemiasto.pl internauci uznali, że most Piłsudskiego to najbrzydsze miejsce w Koninie.

- Ten most niepokoi mnie nie tyle ze względów estetycznych, co z powodu jego stanu technicznego. Najpierw musimy go wyremontować, żeby był bezpieczny, a potem pomyślimy o jego wyglądzie - zaznacza prezydent Józef Nowicki.

Remont mostu znajduje się w wieloletnim planie inwestycyjnym Konina. Jego modernizacja planowana była na 2012 rok. Wiceprezydent Waszkowiak zaznacza, że najpierw musi być przygotowana dokumentacja techniczna, a to potrwa co najmniej rok.- Mam nadzieję, że remont rozpoczniemy w 2013 roku - mówi wiceprezydent Waszkowiak. - Kluczowa sprawa - skąd wziąć na to pieniądze? Wchodzimy w okres ogromnych wydatków na utrzymanie miasta przy dużym kryzysie finansów publicznych.

W poniedziałek ograniczą tonaż i ustawią znaki

Z wstępnych wyliczeń wynika, że modernizacja mostu Piłsudskiego będzie kosztować 17 mln złotych. Biorąc pod uwagę wydatki związane z budową nowego wiaduktu Briańskiego (miasto właśnie ogłosiło przetarg, realizacja inwestycji w przyszłym roku) oraz z przymiarkami do budowy drugiego etapu północnej obwodnicy miasta, może się okazać, że będzie problem ze znalezieniem tych pieniędzy. Wszystko wskazuje na to, że miasto będzie grało na zwłokę i liczyło na wyrozumiałość nadzoru budowlanego. Dotąd dopiero pod presją zamknięcia obiektów dla ruchu samorząd zabierał się za ich remonty. Tak było z mostem w Laskówcu, tak jest z wiaduktem Briańskim.

Pozostaje jeszcze kwestia objazdów. Ciężarówki powyżej 20 ton będą musiały od poniedziałku omijać most żelazny i jechać z autostrady (lub drogi K-92) nową przeprawą, a potem wracać ul. Poznańską do Przemysłowej, co wydłuży trasę o kilka kilometrów. I tak będzie aż do... końca remontu mostu.

Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na konin.naszemiasto.pl Nasze Miasto