Oszuści podszyli się pod pracowników banku
Do oszustwa doszło 10 października. Do jednego z mieszkańców Konina zadzwonił telefon. W słuchawce mężczyzna usłyszał głos kobiety ze wschodnim akcentem, która przedstawiła się jako pracownik banku.
Rozmówczyni poinformowała mężczyznę, że przed chwilą doszło do próby włamania się na jego konto bankowe. Następnie przekazała, że za chwilę skontaktuje się z nim jej kolega z działu technicznego.
ZOBACZ TAKŻE
Po kilku minutach mieszkaniec Konina odebrał kolejny telefon. W słuchawce usłyszał głos mężczyzny, także ze wschodnim akcentem. Przedstawił się on jako pracownik techniczny banku i potwierdził, że próba włamania się na konto miała faktycznie miejsce.
Następnie „konsultant” poinformował, że ze względów bezpieczeństwa pieniądze należy przelać na konto techniczne. W tym celu wymusił od mieszkańca Konina udostępnienie wygenerowanych kodów BLIK, dzięki którym oszuści wypłacili z konta mężczyzny 6 tys. zł. Dopiero po zniknięciu tej sumy pieniędzy mieszkaniec Konina zorientował się, że został oszukany.
ZOBACZ TAKŻE
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?