Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Turystyczne infokioski w Koninie

AK
Fot. Izabela Kolasińska
W Koninie oficjalnie otwarto dzisiaj trzy infokioski turystyczne.

Można w nich znaleźć informacje o bazie noclegowej i gastronomicznej, o zabytkach i atrakcjach turystycznych, a także kalendarium lokalnych imprez. Można również zrobić zdjęcie i wysłać e-kartkę z pozdrowieniami. Urządzenia, których zakup był częściowo finansowany z funduszy unijnych, stanęły przy hotelu "Konin" w centrum miasta, przy Centrum Informacji Turystycznej na ul. Dworcowej oraz przed Urzędem Miejskim na placu Wolności na Starówce.

- Wybieraliśmy miejsca monitorowane przez miejskie kamery. Naszą porażką jest, że nie udało się umieścić infokiosku na dworcu kolejowym. Ale nie z naszej winy. Rozmowy z PKP zakończyły się fiaskiem. To była bariera nie do przejścia - tłumaczy Henryk Kuśmierek, kierownik wydziału sportu i turystyki konińskiego magistratu. - To są bardzo nowoczesne urządzenia. Są tak zrobione, że nawet wandalom trudno je uszkodzić, ale na wszelki wypadek są wyposażone w kamery, które robią zdjęcia użytkownikom.

Nowinek technicznych w infokioskach jest jeszcze więcej. Mają dotykowe ekrany, bluetootha, fotokody QR, klawiaturę z alfabetem Breilla dla niewidomych, syntezator mowy oraz regulację wysokości dla niepełnosprawnych. Dzięki tłumaczowi internetowemu można wyświetlać strony aż w 50 językach. A dzięki łączu Wi-Fi pełnią rolę darmowego hot spotu, zapewniając w promieniu kilkudziesięciu metrów dostęp do sieci bezprzewodowej. Wyposażone są także w czujniki ruchu, które zapalają oświetlenie diodowe. Kiedy jest mróz włącza się w nich ogrzewanie, a kiedy skwar - chłodzenie procesorów.

- To co porywa w tym projekcie, to niesamowita multimedialność tego urządzenia - mówi z entuzjazmem Dariusz Wilczewski, wiceprezydent Konina.

Otwarte w Koninie infokioski to część projektu pilotowanego przez Wielkopolską Organizację Turystyczną. W całej Wielkopolsce postawiono 46 takich urządzeń. Te konińskie kosztowały około 100 tys. zł. Miasto dołożyło do nich 36 tys. zł.

- Naszym celem jest dostarczenie dobrej informacji dla turysty, takiej, aby był zadowolony - podsumowuje Ewa Przydrożny, dyrektor biura WOT.

Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na konin.naszemiasto.pl Nasze Miasto