Dzisiaj 10 listopada 2020 r. częściowo oddano do użytku nowy wiadukt łączący Zatorze z V Osiedlem. Można już jeździć południową nitką wiaduktu. Układ komunikacyjny tej części miasta bardzo się zmienił. W ramach robót drogowych zaprojektowano jezdnię drogi głównej o nawierzchni bitumicznej, rozbudowę, budowę dodatkowych jezdni, rozbudowę skrzyżowań, budowę chodników, ścieżek rowerowych, stanowisk postojowych, kanalizacji deszczowej, ekranów akustycznych.
Tak ja przewidywała to umowa, inwestycja jest ukończona w części i ruch odbywa się południową nitką w dwóch kierunkach. Wszystkie prace ostatecznie zakończą się w przyszłym roku.
Ciekawostki dotyczące budowy. Do tej pory wykorzystano:
- 4 002 m3 betonu
- 569,84 t zbrojenia
- 606,99 t stali konstrukcji nośnej obiektu montowanej dźwigiem o udźwigu 200T
- 96 pali wielkośrednicowych fi 800, na których posadowiono obiekt
- nawierzchnia z kostki betonowej 7 650 m kw.
- ustawienie krawężników 6 400 mb.
- masy: SMA 2 193 t, wiążąca 4 386 t, podbudowa 6 580 t
- wykonanie wzmocnienia podłoża 2 045 szt. kolumn CMC, CFA o średniej długości 19 m każda, co daje łącznie 38 855 m kolumn.
To najdroższa od 13 lat, czyli od czasów II przeprawy, inwestycja drogowa w Koninie. Koszt budowy ulic i wiaduktu, który zrealizowały PKP a Miasto pokryło 2/3 kosztów, to dla miejskiego budżetu wydatek wynoszący łącznie około 85 milionów złotych.
Miasto otrzymało również wsparcie z Funduszu Dróg Samorządowych w wysokości 30 milionów złotych.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?