Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Konin: Nowy wiadukt otwarty. Historyczny moment po 40 latach

Krzysztof Nowak
Krzysztof Nowak
Dziś można powiedzieć, że to historyczny moment dla Miasta Konin. Nowe połączenie drogowe Zatorza z V Osiedlem zostało częściowo oddane do użytku! Powstało w miejscu, gdzie już ponad 40 lat temu zaplanowano połączenie obu części miasta.
Dziś można powiedzieć, że to historyczny moment dla Miasta Konin. Nowe połączenie drogowe Zatorza z V Osiedlem zostało częściowo oddane do użytku! Powstało w miejscu, gdzie już ponad 40 lat temu zaplanowano połączenie obu części miasta. Krzysztof Nowak
Dla Miasta to jest duże przedsięwzięcie w wymiarze finansowym, a dla prowadzącego inwestycję Zarządu Dróg Miejskich – inżynierskim. Układ komunikacyjny tej części miasta zmienił się bowiem diametralnie. W ramach robót drogowych zaprojektowano m.in. jezdnię drogi głównej o nawierzchni bitumicznej, rozbudowę, budowę dodatkowych jezdni, rozbudowę skrzyżowań, budowę chodników, ścieżek rowerowych, stanowisk postojowych, kanalizacji deszczowej, ekranów akustycznych.

Dzisiaj 10 listopada 2020 r. częściowo oddano do użytku nowy wiadukt łączący Zatorze z V Osiedlem. Można już jeździć południową nitką wiaduktu. Układ komunikacyjny tej części miasta bardzo się zmienił. W ramach robót drogowych zaprojektowano jezdnię drogi głównej o nawierzchni bitumicznej, rozbudowę, budowę dodatkowych jezdni, rozbudowę skrzyżowań, budowę chodników, ścieżek rowerowych, stanowisk postojowych, kanalizacji deszczowej, ekranów akustycznych.

Tak ja przewidywała to umowa, inwestycja jest ukończona w części i ruch odbywa się południową nitką w dwóch kierunkach. Wszystkie prace ostatecznie zakończą się w przyszłym roku.

Ciekawostki dotyczące budowy. Do tej pory wykorzystano:
- 4 002 m3 betonu
- 569,84 t zbrojenia
- 606,99 t stali konstrukcji nośnej obiektu montowanej dźwigiem o udźwigu 200T
- 96 pali wielkośrednicowych fi 800, na których posadowiono obiekt
- nawierzchnia z kostki betonowej 7 650 m kw.
- ustawienie krawężników 6 400 mb.
- masy: SMA 2 193 t, wiążąca 4 386 t, podbudowa 6 580 t
- wykonanie wzmocnienia podłoża 2 045 szt. kolumn CMC, CFA o średniej długości 19 m każda, co daje łącznie 38 855 m kolumn.

To najdroższa od 13 lat, czyli od czasów II przeprawy, inwestycja drogowa w Koninie. Koszt budowy ulic i wiaduktu, który zrealizowały PKP a Miasto pokryło 2/3 kosztów, to dla miejskiego budżetu wydatek wynoszący łącznie około 85 milionów złotych.
Miasto otrzymało również wsparcie z Funduszu Dróg Samorządowych w wysokości 30 milionów złotych.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na konin.naszemiasto.pl Nasze Miasto