– Zarząd postawił nam warunki trudne i kosztowne dla miasta, które trzeba spełnić, aby oddać bulwar do użytku. Chodzi między innymi o umocnienie prawego brzegu rzeki. Kiedy wybudujemy przystań rzeczną i marinę oraz umocnimy lewy brzeg, wówczas nurt rzeki , odbijając się od tego brzegu, będzie działał destrukcyjnie na prawy brzeg, na tej samej wysokości – powiedziała Elżbieta Dembińska.
Koszty umocnienia nabrzeża naprzeciwko bulwarów musi ponieść miasto. Koszt budowy bulwarów to 13 mln złotych, z czego około 10 mln to dotacja z funduszy unijnych. Teraz dojdzie jeszcze 1,2 mln złotych, ale wyłącznie z pieniędzy miasta.
– Przeciwległy brzeg musi być umocniony. Jest to warunek uzyskania pozwolenia na użytkowanie bulwaru – mówi Marek Waszkowiak, zastępca prezydenta Konina.
Konieczne będzie też przedłużenie ścieżki bulwarowej, aby można było przejść pod mostem Warszawskim. – Chcieliśmy, aby bulwar kończył się przed mostem. Jednak warunek zapisany w pozwoleniu obliguje nas do wyprowadzenia jej po drugiej stronie mostu. Bulwar ma być gotowy do końca czerwca– mówi Elżbieta Dembińska.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?