Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na osiedlu Glinka budują ronda turbinowe

Ola Braciszewska
Na osiedlu Glinka powstaną dwa ronda turbinowe
Na osiedlu Glinka powstaną dwa ronda turbinowe Fot. Grzegorz Broniarczyk
Pierwsze w Koninie turbinowe ronda powstają na osiedlu Glinka. Związane z ich budową utrudnienia już dają się we znaki niektórym kierowcom.

Zespół dwóch turbinowych rond, które zapewnić mają płynność jazdy powstają przy dwóch skrzyżowaniach. Jedno z rond zostanie wybudowane u zbiegu ulic Wyszyńskiego, Wyzwolenia, Popiełuszki i Jana Pawła II. Drugie natomiast na skrzyżowaniu Jana Pawła II i Popiełuszki. Budowa rozpoczęła się w pierwszych dniach marca. Potrwa do końca lipca. Wykonawcą robót jest firma "POL-DRÓG PIŁA", a wartość inwestycji opiewa na blisko 3,5 mln zł.

Prace zostały podzielone na trzy etapy. Póki co, przy budowie kanalizacji deszczowej utrudnienia w ruchu są niewielkie. Kierowcy muszą się jedynie dostosować do nowych oznaczeń na drodze, ale jazda odbywa się w dwóch kierunkach. Mimo to część z nich już narzeka na to co dzieje się u zbiegu kilku ulic. - Najgorzej jest w godzinach szczytu. Można się pogubić - mówi Stefan Małolepszy. - Dobrze, że powstają ronda ale dopóki ich nie wybudują to będzie koszmar.

Zobacz także: Przebudowa skrzyżowania na osiedlu Glinka

Anna Guzik twierdzi natomiast, że oznakowanie na jezdni wprowadza w błąd. - Nie można się połapać jak zjechać na przykład do cmentarza. Patrzyłam na poziomie znaki, ale zupełnie nie wiedziałam jak jechać. To jest jakieś chaotyczne. Dobrze, że w razie czego za skrzyżowaniem można skręcić jeszcze przy supermarkecie - mówi Guzik.

To dopiero początek utrudnień. Jak wyjaśnia Jolanta Stawrowska, rzecznik konińskiego magistratu, najgorzej będzie w trzecim etapie robót. - Zamknięty zostanie wylot z ul. Południowej i Popiełuszki na ul. Jana Pawła II. Wtedy też wprowadzone zostaną objazdy - tłumaczy Stawrowska.

Zobacz także: Pierwsze w Koninie ronda turbinowe

Przebudowa skrzyżowania to zdaniem radnego Mateusza Cieślaka ważne dla tej części miasta rozwiązanie problemów komunikacyjnych. - Rondo turbinowe polega na tym, że samochód wjeżdża na nie z małą prędkością, a wyjeżdża z szybszą. Kierowca przed wjazdem na rondo musi się zdeklarować, gdzie chce jechać. Na rondzie nie może zmienić kierunku jazdy. Brak kolizyjnych ścieżek wyjazdowych zwiększa bezpieczeństwo - mówi Cieślak.

**Chcesz skontaktować się z autorem informacji?

[email protected]

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na konin.naszemiasto.pl Nasze Miasto