Warsztaty były próbą zapoczątkowania w środowisku dziennikarskim dyskusji na tematu roli Kościoła w mediach.
W ostatnim dniu konferencji prelegentem była dr Karolina Janiszewska z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, która starała się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego w mediach katolickich nie ma normalnych reklam. Jej zdaniem główną przyczyną takiego stanu rzeczy są tendencje ekonomiczne panujące na rynku.
- W związku z sytuacją gospodarczą obcinane są budżety marketingowe, co ma konsekwencje przede wszystkim w działaniach reklamowych - odnotowuje się spadki. W 2013 roku prognozowany jest dalszy spadek. Mamy jednocześnie do czynienia z konsolidacją mediów i wypracowywaniem dużej siły przetargowej po stronie konglomeratów. To też nie sprzyja rozwojowi tego rynku - wyjaśnił dr Karolina Janiszewska.
Po niej głos zabrała Monika Potera, psycholog pracująca w Licheńskim Centrum Pomocy Rodzinie i Osobom Uzależnionym. W swojej prelekcji próbowała zdiagnozować problem polegający na braku odpowiedniego zaangażowania w sytuacji, gdy w świeckich mediach pojawiają się trudne i niewygodne tematy.
Głos zabrali także przedstawiciele dwóch katolickich portali internetowych: mateusz.pl oraz deon.pl.
Licheńskie warsztaty zostały zorganizowane przez biuro prasowe Sanktuarium Najświętszej Maryi Panny Licheńskiej przy współudziale miesięcznika "W drodze".
źródło: Biuro Prasowe Sanktuarium w Licheniu
Konin.naszemiasto.pl Dołącz do naszej społeczności na Facebooku!
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?