Zimowe herbaty – pyszne, zdrowe, w domowej odsłonie. Poznaj przepisy i receptury na przygotowanie rozgrzewających naparów

Marta Siesicka-Osiak
Marta Siesicka-Osiak
Po zimowe herbaty warto sięgać, kiedy czujemy, że zaczyna się rozwijać w naszym organizmie infekcja, ale także po to, aby się wzmocnić i zapobiegać chorobom. Zobacz przepisy na kolejnych slajdach.
Po zimowe herbaty warto sięgać, kiedy czujemy, że zaczyna się rozwijać w naszym organizmie infekcja, ale także po to, aby się wzmocnić i zapobiegać chorobom. Zobacz przepisy na kolejnych slajdach. https://www.gettyimages.com/gpointstudio
Udostępnij:
Herbata zimowa to rozgrzewający napój, po który chętnie sięgamy w chłodne wieczory. Jest nie tylko smaczny, ale odpowiednio przygotowany, ma właściwości lecznicze. Picie naparów i herbatek może pomóc w walce z infekcją. Poznaj siedem przepisów na zimowe herbatki – po jednym na każdy dzień tygodnia.

Spis treści

Najlepsze dodatki do zimowej herbaty

Herbaty zimowe najczęściej przygotowujemy na bazie czarnej herbaty, można ją jednak z powodzeniem zastąpić zieloną herbatą. Zimą warto także sięgać po sprawdzone herbatki owocowe i ziołowe, takie jak herbatka z dzikiej róży czy hibiskusa.

Równie ważne jak sama baza naparu są dodatki, które trafią do naszej filiżanki. Każdy z nich ma zarówno wiele walorów smakowych, jak i zdrowotnych:

  • Imbir można dodawać do herbaty w postaci świeżego korzenia lub sproszkowany. Jest bogaty m.in. w gingerol, który wykazuje silne działanie przeciwzapalne i przeciwutleniające.
  • Goździki wykazują właściwości przeciwwirusowe, przeciwbakteryjne oraz przeciwbólowe. Dodane do herbaty pomogą w walce z przeziębieniem i mogą złagodzić ból gardła.
  • Cytrusy to bogate źródło witaminy C, która jest nieoceniona w zwalczaniu infekcji, pomagając białym krwinkom skuteczniej działać.
  • Miód ceniony jest za swoje działanie przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie. Ma też właściwości wykrztuśne i wzmacniające odporność.
  • Kurkuma wykazuje silne działanie przeciwzapalnie i przeciwwirusowe. Ze względu na intensywny smak należy stosować ją z umiarem.
  • Cynamon jest przyprawą o właściwościach przeciwbakteryjnych i przeciwzapalnych. Ceniony jest także jako środek uspokajający oraz działający przeciwobrzękowo i przeciwbólowo.

Dowiedz się więcej:

Tego nie należy robić przygotowując herbatę zimową

Przygotowując rozgrzewający napar, powinniśmy przestrzegać kilku zasad. Jeśli chcemy w pełni cieszyć się smakiem i walorami zdrowotnymi herbatek, pamiętajmy, aby:

  • sprawdzać skład herbatek ziołowych i owocowych, bo wiele z nich to mieszanki,
  • cytrusy dodawać do herbaty po wyjęciu fusów, aby nie wytworzyły się związki szkodliwego cytrynianu glinu,
  • miód dodawać do herbaty po przestudzeniu naparu, aby nie obniżać jego wartości odżywczych,
  • cynamon wybierać tylko cejloński, ponieważ ma on najwięcej właściwości zdrowotnych,
  • goździki sprawdzać pod kątem świeżości – powinny pływać na powierzchni wody.

Siedem przepisów na zimowe herbaty

Zimowe herbaty i herbatki można przygotowywać na wiele sposobów. Sprawdź w naszej galerii przepisy na siedem zimowych naparów, które są nie tylko smaczne, ale też zdrowe:

Zobacz w galerii: PRZEPISY NA ZIMOWE HERBATY

Ruszyły zapisy na trzecie szczepienie dla młodzieży

Wideo

Materiał oryginalny: Zimowe herbaty – pyszne, zdrowe, w domowej odsłonie. Poznaj przepisy i receptury na przygotowanie rozgrzewających naparów - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie