Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wzięła kredyt i dokonała 8 wpłat na konto za namową oszusta. Kobieta straciła ponad 30 tys. zł

Marcin Maliński
Marcin Maliński
Archiwum
Ponad 30 tys. złotych straciła mieszkanka powiatu tureckiego oszukana przez osoby podające się za pracowników banku. Oszuści podstępem skłonił kobietę do zaciągnięcia kredytu, wypłacenie gotówki i wpłacenia jej przy użyciu wpłatomatu.

Udawał pracownika banku

Do policjantów wpłynęło zgłoszenie od mieszkanki powiatu tureckiego, która padła ofiarą oszustów podających się za pracowników banku. Na telefon komórkowy kobiety zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant jednego z banków. Oszust powiadomił, że ktoś włamał się na jej konto bankowe, i zaciągnął pożyczkę w wysokości 30 tys. zł.

Mężczyzna powiedział, że musi zaakceptować pożyczkę, aby później ją anulować. Połączenie było przekierowane do innych działów i kobieta rozmawiała różnymi ludźmi, którzy przekonywali że musi najpierw zaakceptować pożyczkę, aby później ją anulować.

ZOBACZ TAKŻE

Za namową oszusta wzięła kredyt na 30 tys. zł

Pokrzywdzona złożyła wniosek o kredyt w kwocie 30 tys. zł. W dalszej rozmowie oszuści przekonali ją, że musi najpierw wypłacić pieniądze, a następnie wpłacić na rachunek banku. Pokrzywdzona jadąc do bankomatu cały czas miała aktywne połączenie z oszustami. Będąc przy bankomacie oszuści podali konkretne kwoty, które ma wypłacać i następnie wpłacać poprzez przekazane kody BLIK.

Przed wypłatami na polecenie oszustów zmieniła limit dziennych transakcji i dokonała ośmiu wpłat na łączną kwotę 31,3 tys. zł. Dopiero kilka godzin później zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa i zgłosiła sprawę funkcjonariuszom Policji.

ZOBACZ TAKŻE

Policja apeluje

- Po raz kolejny apelujemy, aby zachować czujność. Jeśli ktoś do nas dzwoni podając się za pracownika banku i informuje nas, że odnotowano próbę włamania na nasze konto bankowe, rozłączmy się i sami zadzwońmy na infolinię naszego banku. U konsultanta dopytajmy, czy ktokolwiek z oddziału banku dzwonił do nas. Przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi o przelew pieniędzy za pomocą kodów BLIK. Nigdy też nie poprosi o zainstalowanie na naszym urządzeniu aplikacji. Każda taka rozmowa to potencjalne oszustwo. Zachowaj czujność i nie ulegaj presji rozmówcy. Po prostu rozłącz się.

- napisali w komunikacie policjanci z Turku.

ZOBACZ TAKŻE

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na konin.naszemiasto.pl Nasze Miasto