Więcej niż się spodziewasz. 6 głównych różnic między serialem a grą The Last of Us. Nie taka wierna ekranizacja
Mniejsza brutalność serialu
Neil Druckmann, drugi z showrunnerów i przy okazji twórca gry, przyznał, że zdecydowano się ograniczyć przemoc w serialu względem wirtualnego pierwowzoru. W grze ta brutalność jest niezbędna ze względu na charakter rozgrywki, w której sekwencje eksploracji następują naprzemiennie z etapami walki. Gra potrzebuje akcji, a zabijanie zakażonych wbijaniem noża w głowę jest jej istotnym elementem. Zwróćmy też uwagę, że Joel często odnosi rany, ale ma do dyspozycji apteczkę, z której co i rusz korzysta. W serialu oczywiście nie ma takiej możliwości. Ponadto w grze często zdarza się, główny bohater ginie w brutalnej scenie z klikaczem, a gracz zostaje wtedy po prostu odesłany do ostatniego punktu kontrolnego. Ograniczenie brutalności wiąże się więc ze specyfiką dzieła – serial opowiada historię budowaną dialogami, a klikacze są zagrożeniem, którego należy unikać.