Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Urząd Wojewódzki odpowiedział na pytania dotyczące linii kolejowej Konin – Turek

Marcin Maliński
Marcin Maliński
Jedną z informacji, której udzielił Urząd Marszałkowski, jest liczba i wysokości nasypów, które miałyby powstać w związku z budową trasy kolejowej.
Jedną z informacji, której udzielił Urząd Marszałkowski, jest liczba i wysokości nasypów, które miałyby powstać w związku z budową trasy kolejowej. Zdjęcie ilustracyjne
Są już odpowiedzi z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu na zapytania dotyczące budowy linii kolejowej Konin – Turek. Jakie są dalsze kroki związane z planowaniem inwestycji? Ile powstanie nasypów i w jakich miejscach? UW odpowiada.

Linia kolejowa Konin – Turek. Pytania i odpowiedzi

11 lipca Stowarzyszenie Wielkopolski Wschodniej „Varta” otrzymało odpowiedzi z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu na zapytania złożone w trybie dostępu do informacji publicznej dotyczące Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ - projekt „Budowa nowej linii kolejowej Turek – Konin”.

Jedną z informacji, której udzielił Urząd Marszałkowski, jest liczba i wysokości nasypów, które miałyby powstać w związku z budową trasy kolejowej.

Wysokość niwelety torów uzależniona jest od wysokości posadowienia przecinanych
przeszkód, takich jak: droga wojewódzka 266, rzeka Warta, droga krajowa 92, autostrada A2,
droga krajowa 72, droga wojewódzka 470 z dostosowaniem do wymaganych skrajni.
Generalnie w tych miejscach wysokość nasypów/estakad kształtuje się na wysokości
od 6 do 10 m – czytamy w odpowiedzi z Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu.

ZOBACZ TAKŻE

Wariant koniński wybrany ostatecznie?

W końcu można oficjalnie powiedzieć, że tak. Jak informuje UW, Wstępne Studium Planistyczno-Prognostyczne zakończyło się rekomendacją wariantu W9 do realizacji, czyli tego droższego i dłuższego, ciągnącego się bezpośrednio z Konina do Turku przez: Brzeźno, Żychlin, Żdżary, Kiszewy, Tuliszków, Grzymiszew, Imiełków, Słodków, Obrzębin, Turek Zachodni.

Na czym opierano się przy wyborze wariantu konińskiego?

Podstawowy proces wyboru wariantów opierał się na relacji nakładu inwestycyjnego do efektu
w postaci prognozowanej liczby pasażerów korzystających z przewozów (wskaźnik
efektywności). Dodatkowo brany był pod uwagę potencjał przewozowy, ewentualna
możliwość obsługi towarowej rozwijających się stref usługowo-przemysłowych, lokalizacja
stacji i przystanków oraz potencjał wydłużenia linii kolejowej w kierunku Poddębic lub
Sieradza – odpowiada UW.

Wszystkie pytania i uzyskane odpowiedzi zostały opublikowane na stronie Stowarzyszenia Wielkopolski Wschodniej „Varta”, które dostępne są do pobrania.

ZOBACZ TAKŻE

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na konin.naszemiasto.pl Nasze Miasto