Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pozwolił kontrolować swój komputer. Stracił prawie 25 tys. zł. Policja ostrzega

Marcin Maliński
Marcin Maliński
Pixabay
To kolejna ofiara oszustów, która pod pretekstem szybkiego zarobku zainstalowała na swoim komputerze aplikację AnyDesk. Dzięki niej przestępcy z drugiego końca świata mogą bez ograniczeń kontrolować urządzenie, na którym zostało zainstalowane oprogramowanie. Mając dostęp do komputera i danych wrażliwych, oszuści sięgają po oszczędności zgromadzone na koncie bankowym "jak po swoje". W taki sposób 78-letni mieszkaniec Konina stracił blisko 25 tysięcy złotych.

Senior stracił prawie 25 tys. zł

Do przestępstwa doszło 29 lipca br. Tego dnia 78-letni mieszkaniec Konina znalazł w internecie reklamę z informacja o inwestycji w kryptowaluty. Zaciekawiony ofertą, nawiązał kontakt z firmą z ogłoszenia. Telefon odebrała kobieta, która z akcentem wschodnim płynnie mówiła po polsku.

Po wpłacie pierwszych pieniędzy, z seniorem zaczął kontaktować się mężczyzna, który również posiadał wschodni akcent. To właśnie on pod pozorem szybkiego zarobku, namówił 78-latka na zainstalowanie w swoim komputerze aplikacji AnyDesk. Dzięki niej oszust uzyskał dostęp do urządzenia i wrażliwych danych.

Senior dopiero po dwóch dniach zorientował się, że został oszukany i że z jego konta bankowego zniknęło blisko 25 tysięcy złotych.

ZOBACZ TAKŻE

Za pomocą tych programów można zdalnie używać komputera

Aplikacja AnyDesk jest najczęściej używanym oprogramowaniem przez oszustów. Mogą oni jednak korzystać z innych zdalnych programów takich jak:

  • Dameware.
  • MobaXTerm.
  • No Machine.
  • Radmin.
  • RealVNC.
  • Remote Desktop Manager Enterprise
  • TeamViever
  • Remote Utilities

Nie daj się oszukać

- Jeśli rozmawiasz z osobą, która z akcentem wschodnim mówi biegle po polsku i chce żebyś zainstalował powyższe oprogramowanie na swoim komputerze lub innym urządzeniu – to prawdopodobnie jest to oszust.

- czytamy w komunikacie KMP w Koninie.

By nie stać się ofiarą przestępstwa i nie stracić swoich oszczędności, należy zawsze sprawdzać autentyczność firm i opinie na ich temat.

Rozmawiając przez telefon nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy rozmówca jest osobą, za którą się podaje, dlatego nie należy mu udostępniać swoich danych wrażliwych (imię i nazwisko, PESEL, adres zamieszkania oraz haseł do konta, nr karty płatniczej lub kredytowej).

ZOBACZ TAKŻE

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na konin.naszemiasto.pl Nasze Miasto