Inwestorem zastępczym w imieniu miasta jest spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie i to ona ogłosiła przetarg na wykonawcę projektu przebudowy. Podmioty, które będą chciały w nim wystartować, muszą złożyć oferty do 21 maja. Zwycięzca otrzyma na początku zadanie inwentaryzacji północnej (bliższej centrum miasta) nitki mostu, wraz z oceną stanu technicznego elementów nitki mostu.
Przetarg przewiduje przygotowanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy chodnika na północnej części mostu Dworcowego, jak głosi dokumentacja: „polegającej na jego poszerzeniu w celu wytyczenia niezależnej przestrzeni dla pieszych i rowerów”, a także drugiego potencjalnego wariantu: „przebudowy całości mostu Dworcowego (północnego) w tym również poszerzenie konstrukcji w celu wytyczenia niezależnej przestrzeni dla pieszych i rowerów”.
Zobacz też: Poznański Rower Miejski: Nowa stacja w rejonie zajezdni tramwajowej na Starołęce
Wykonawca projektu musi uwzględnić m.in. rozbiórkę i budowę nowej kapy pod chodnik i ścieżkę rowerową, rozbiórkę nawierzchni jezdni, budowę nowego szczelnego systemu odwodnienia czy wykonanie nowej izolacji płyty pomostowej. Odnowiona nitka ma otrzymać dwuwarstwową bitumiczną nawierzchnię jezdni z elementami asfaltu twardolanego przy krawężniku. Projekt ma także objąć przebudowę schodów dla pieszych z ul. Dworcowej, wykonanie nowego oświetlenia zgodnie z warunkami i wytycznymi ZDM, jak również wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu (takich jak bariery, balustrady, osłony przeciwporażeniowe).
Projekt koncepcyjny wraz z uzyskanymi warunkami od miasta i PKP ma być gotowy w ciągu 150 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, a kompletna dokumentacja projektowa wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę lub decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – w ciągu 550 dni od podpisania umowy.
Poznańskie Inwestycje Miejskie informują, że północną nitkę obiektu tworzy ośmioprzęsłowa konstrukcja o długości blisko 200 metrów, w ciągu ul. Matyi, nad torami kolejowymi stacji Poznań Główny oraz ulicami Dworcową i Składową. Sam most składa się bowiem z dwóch niezależnych wiaduktów: budowa pierwszego rozpoczęła się w 1908 roku, podczas gdy drugi oddano do użytku w roku 1992.
Sprawdź też:
- 21 miejsc w Wielkopolsce idealnych na wycieczkę
- Oszuści i naciągacze poszukiwani przez wielkopolską policję. Rozpoznajesz ich?
- Przy nich twoje życie to krótka chwila!
- Zobacz hostessy, które odwracają uwagę od samochodów
- Najpiękniejsze fanki Lecha Poznań [TOP 50]
- Poznań: Tych kierunków lepiej nie studiuj!
POLECAMY:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?