Studenci Koła Naukowego Politologów z PWSZ, bo to oni prowadzili badania, przepytali 400 osób – 250 w samym w urzędzie oraz 150 na ulicach miasta. Ankietowani oceniali organizację obsługi, szybkość i sprawność załatwiania sprawy, kompetencję i fachowość urzędników oraz ich kulturę osobistą i stosunek do interesanta.
Gros osób oceniło pracę urzędników dobrze i bardzo dobrze. Ale sporo było również osób niezadowolonych. W porównaniu do poprzednich lat oceny były jednak lepsze.
- Mamy świadomość, że wiele rzeczy można zrobić lepiej, a to co robimy jest na bardzo niskim progu wrażliwości społecznej. Każdy kto przychodzi do urzędu, robi to z określonym nastawieniem i w zależności od tego, czy jego przypuszczenia się potwierdzą, czy też nie, z taką oceną z urzędu wychodzi – mówi prezydent Józef Nowicki. - W naszym kraju obowiązuje zasada twarde prawo, ale prawo. Niekoniecznie ludzie są z tych regulacji prawnych zadowoleni. Szczególnie cieszy mnie fakt, że dwa wydziały: podatków i architektury, które zajmują się bardzo drażliwymi sprawami, uzyskują wysokie oceny. To najlepiej świadczy o tym, jakie są kompetencje i kultura osobista naszych urzędników.
Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm.
Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!
Strefa Biznesu: Najatrakcyjniejsze miejsca do pracy zdaniem Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?