Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

KONIN - MZK: Bilet z telefonu, ale najpierw przedpłata. ZOBACZ FILM

Radosław Grzelak
Hostessy Callpay namawiały wczoraj na przystankach do płacenia telefonicznie za bilet
Hostessy Callpay namawiały wczoraj na przystankach do płacenia telefonicznie za bilet Radosław Grzelak
Od wczoraj za przejazd autobusem MZK można płacić za pomocą telefonu komórkowego. Jednak wcześniej konieczna jest rejestracja w systemie oraz dokonanie przedpłaty.

Mirosław Pachciarz, dyrektor MZK mówi, że jest to kolejne udogodnienie dla klientów. – Wprowadziliśmy biletomaty, a po godzinie 18 można kupić bilet u kierowcy. Natomiast widząc, jak młodzież, która jest jedną z głównych grup klientów, posługuje się telefonami postanowiliśmy wprowadzić dodatkowe możliwości zapłaty za bilet – powiedział Mirosław Pachciarz.

Usługę wprowadziła firma Callpay. Konin jest pierwszym miastem w Polsce, gdzie za pośrednictwem telefonu można płacić za bilet. – Inne systemy oparte są na GPRS, czyli wymagają połączenia z internetem. W przypadku telefonii nie ma problemów z zasięgiem. Nasz system działa we wszystkich sieciach. Jest także tańszy, gdyż płatność za pośrednictwem SMS-a to minimum 15 groszy. U nas płaci się kilkusekundowe połączenie, czyli około 5 groszy – powiedział Krzysztof Pawlicki.

Jednak, aby zapłacić za przejazd nie wystarczy mieć tylko przy sobie telefonu komórkowego. Trzeba wcześniej zalo-gować się w systemie, chociażby poprzez stronę internetową oraz dokonać przedpłaty. Minimalna stawka to 5 złotych.

Wczoraj na przystankach pojawiły się hostessy, które informowały o nowej usłudze. Zainteresowani byli głównie młodzi ludzie.
– To dobry pomysł, bo telefon mam prawie zawsze przy sobie. Natomiast dziwi mnie ta przedpłata, lepiej byłoby, gdyby pieniądze doliczano do rachunku – mówi Agnieszka Jackiewicz.

Marek Pawlicki dodaje, że ma telefon na kartę i prostsze byłoby pobranie pieniedzy z konta. – Tak trzeba będzie pamiętać aby dokonać przedpłaty. To tak samo jakby kupować w kiosku – mówi Marek Pawlicki.

Z kolei starsi pasażerowie mówią, że system jest dla nich zbyt skomplikowany. – Zostanę jednak przy papierowych biletach, dostałam ulotkę ale niewiele z tego rozumiem – stwierdziła Maria Cebulska. Krzysztof Pawlicki zapewnia, że firma szuka rozwiązania, aby usługę uprościć. Zamierzają także rozszerzyć o inne firmy transportowe i miasta.

– Klient zalogowany w naszym systemie będzie mógł płacić również za przejazd taksówką czy też autobusami w innych miastach. Także na jeden telefon można kupić bilet dla innych osób czy też założyć sobie rodzinne konto wspólne na kilka telefonów – stwierdził Krzysztof Pawlicki.
Ceny biletów telefonicznych są takie same jak w cenniku, doliczyć trzeba jedynie koszt połączenia. Wykręca się numer 221 00 51 i numer autobusu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na konin.naszemiasto.pl Nasze Miasto