Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Konin: Finał VI edycji Kampanii „Być Przedsiębiorcą”. Uczniowie pracowali w zespołach 2-3 osobowych nad projektami biznesowymi

Krzysztof Nowak
Krzysztof Nowak
W czwartek, 17 grudnia prezydent Konina Piotr Korytkowski, wraz ze swoim zastępcą Pawłem Adamowem, wręczyli nagrody dla niezwykle kreatywnych uczniów z konińskich szkół średnich. Siedem zespołów rywalizowało w konkursie „Młody przedsiębiorca - pomysł na biznes”.

Finał VI edycji Kampanii „Być Przedsiębiorcą”.

Uczniowie pracowali w zespołach 2-3 osobowych nad projektami biznesowymi. W trakcie pracy mogli skorzystać ze wsparcia mentora, który zapoznawał ich z metodami tworzenia kreatywnych rozwiązań. Młodzież zaprezentowała swoje pomysły przed komisją konkursową w formie filmowej.

–Zwyciężył zespół „ReUp” w składzie Anna Gąsiorowska i Wiktor Kurdek z Zespołu Szkół Górniczo-Energetycznych i. S. Staszica, który zaprezentował innowacyjną metodę przetwarzania plastikowych butelek pet na surowiec do drukarek 3D. Drugie miejsce przypadło uczniom Zespołu Szkół Technicznych im. Marii Składowskiej-Curie: Patryk Balcerzak, Łukasz Krych, Dawid Niciński, których pomysł „FUMOSS” zakładał budowę instalacji do oczyszczania powietrza w przestrzeni miejskiej wykorzystujące naturalnie rosnący mech. Natomiast trzecie miejsce zajęli uczniowie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. S. Batorego: Anna Gołza, Adam Wojtkiewicz, Wiktor Walczak z projektem Star Carbo. Ich firma zajmie się produkcją włókna węglowego na potrzeby produkcji kadłubów jachtów.

Ponadto w rywalizacji udział wzięli uczniowie ze szkół:

-II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego (Michał Urban, Jakub Borowiecki, Jerzy Czarnecki),
-II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego (Oliwier Plamowski,
Bartosz Dębczyński, Anna Bereszyńska),
-Zespół Szkół im. Kopernik (Martyna Antecka, Daria Ciurysek, Martyna Biedziak),
-Zespół Szkół im. Kopernik (Mateusz Olejnik, Filip Wesołowski).

Byliśmy pod ogromnym wrażeniem wszystkich zaprezentowanych pomysłów na biznes. Uczniowie doskonale poradzili sobie z trudnym wyzwaniem, jakie przed nimi postawiliśmy. Wykazali się innowacyjnym i kompleksowym podejściem w prezentowaniu swoich projektów. Tematyka większości nawiązywała do branży OZE. Dodatkowo, ich projekty opracowane zostały w bardzo krótkim czasie w warunkach online. Kompilacja tych czynników pokazuje, że młodzież naprawdę miała trudny orzech do zgryzienia.

od 7 lat
Wideo

echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Konin: Finał VI edycji Kampanii „Być Przedsiębiorcą”. Uczniowie pracowali w zespołach 2-3 osobowych nad projektami biznesowymi - Wielkopolskie Nasze Miasto

Wróć na konin.naszemiasto.pl Nasze Miasto