W dobie rozprzestrzeniania się pandemii koronawirusa Fundacja Carrefour i Carrefour Polska włączają się w działania w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich Polaków. Jako organizacje odpowiedzialne społecznie, podjęły decyzję o udzieleniu wsparcia finansowego i rzeczowego w walce z koronawirusem w Polsce. Fundacja Carrefour przekazuje ponad 1,3 miliona złotych na rzecz organizowanej przez Caritas akcji #WdzięczniMedykom. Fundacja Carrefour została pierwszym partnerem-darczyńcą tej inicjatywy, która stanowi odpowiedź na potrzeby zgłaszane przez szpitale i personel medyczny walczący o życie i zdrowie swoich pacjentów.
- Wspólnie z Fundacją Carrefour nawiązaliśmy współpracę z Caritas Polska w zakresie przekazania środków finansowych niezbędnych polskim szpitalom do ratowania ludzkiego życia – mówi Christophe Rabatel, Prezes Zarządu Carrefour Polska. Mamy nadzieję, że wspierając heroiczną walkę polskich służb medycznych przyczynimy się do możliwie jak najskuteczniejszego opanowania epidemii i zmniejszenia jej negatywnych skutków dla społeczeństwa i gospodarki - dodaje.
Wsparcie finansowe udzielone polskim szpitalom przez Fundację Carrefour za pośrednictwem Caritas przeznaczone zostanie na zakup respiratorów – sprzętu niezbędnego w placówkach medycznych – a także środków ochrony osobistej dla lekarzy – m.in. maseczek, fartuchów, rękawic i przyłbic. Szpitale, będące na pierwszej linii frontu tej trudnej walki, będą mogły z nich korzystać elastycznie - wedle najpilniejszych potrzeb w tym zakresie.
- Bardzo cieszymy się ze wsparcia Fundacji Carrefour. To dla nas kolejny dowód uznania Caritas, jako najbardziej doświadczonej i największej organizacji pomocowej w Polsce, ale także zobowiązanie do ciężkiej pracy - mówi ks. Marcin Iżycki, dyrektor Caritas Polska.
Równocześnie Carrefour Polska będzie pomagał Caritasowi w pozyskaniu kolejnych partnerów akcji #WdzieczniMedykom, by możliwe było zebranie pełnej kwoty niezbędnej do wyposażenia szpitali, które zwróciły się z prośbą o pomoc. Dlatego Carrefour Polska będzie promował akcję w swoich kanałach komunikacyjnych w sklepach, m.in. w katalogach, na ekranach przykasowych oraz w mediach społecznościowych, zachęcając firmy i indywidualnych darczyńców do przyłączenia się do zbiórki.
Jako jedna z największych sieci spożywczych w Polsce, Carrefour Polska chce dodatkowo wykorzystać rozbudowaną siatkę swoich największych sklepów i obejmuje bezpośrednim wsparciem żywnościowym łącznie 41 szpitali zakaźnych zlokalizowanych na terenie całego kraju i w pobliżu hipermarketów należących do sieci. Wsparcie placówek w zaspokojeniu potrzeb ich personelu pozwoli skuteczniej walczyć z pandemią oraz zadbać o większy komfort pracy w tym trudnym dla wszystkich okresie.
- Skuteczna walka z koronawirusem to największe wyzwanie, przed którym jak dotąd stanął cały świat w XXI wieku. Sklepy Carrefour mogą być w tych trudnych czasach nie tylko miejscem zaopatrzenia się społeczeństwa w podstawowe produkty spożywcze, ale także nieść pomoc polskim służbom medycznym w walce o nasze życie i zdrowie. Dlatego obejmujemy bezpośrednią pomocą żywnościową personel szpitali zakaźnych w całej Polsce – dodaje Christophe Rabatel, Prezes Zarządu Carrefour Polska.
W każdym przypadku Carrefour będzie udzielał pomocy celowanej, odpowiadającej na konkretne potrzeby każdego z 41 szpitali. Sieć kontaktować się będzie ze szpitalami i ustalać listę najpotrzebniejszych aktualnie produktów – artykułów spożywczych i higienicznych. Na ten cel sieć przeznaczy około 650 tysięcy złotych.Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych, specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2019 roku sprzedaż w wysokości 80,7 miliarda euro. Grupa liczy ponad 325 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?