18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Test gimnazjalny 2014. Język obcy - rozszerzony [ARKUSZE CKE, ODPOWIEDZI]

lk
Test gimnazjalny 2014. W piątek egzaminy językowe
Test gimnazjalny 2014. W piątek egzaminy językowe Paweł Miecznik
Test gimnazjalny 2014. W piątek uczniowie sprawdzą swoje zdolności językowe. O godz. 9 czeka ich test na poziomie podstawowym, a dwie godziny później - rozszerzonym. Na naszej stronie znajdziesz arkusze egzaminacyjne z CKE, oraz rozwiązania zadań.

Egzamin gimnazjalny 2014: JĘZYK ANGIELSKI - ROZSZERZENIE [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

Arkusz - zdjęcia 2 - 9

Język angielski - poziom rozszerzony - ZOBACZ CAŁY ARKUSZ

Język angielski - poziom rozszerzony - ZOBACZ TRANSKRYPCJE

ZADANIE 1
Usłyszysz dwukrotnie dwa teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.6. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C. Zadania 1.1.–1.3. odnoszą się do pierwszego tekstu, a zadania 1.4.–1.6. do drugiego.

Tekst 1. Usłyszysz rozmowę brata i siostry.

1.1. Where are the CDs which Sheila bought?
А. on the desk
В. in the drawer
С. on the shelf
1.2. There is no food at home because
А. the family will eat in a restaurant.
В. Tony has forgotten to buy any.
С. it will be delivered later.
1.3. Sheila and Tony are talking while
А. looking for something to eat.
В. getting ready for a birthday party.
С. cleaning the house before their parents come back.

Tekst 2.Usłyszysz wypowiedź nauczyciela geografii dotyczącą konkursu.

1.4. In the Flag Contest students have to work
A. in pairs.
B. in groups.
C. on their own.
1.5. The first prize in this year’s contest is
A. money.
B. books.
C. a tablet.
1.6. The teacher
A. thanks his students for joining in the contest.
B. encourages his students to take part in the contest.
C. offers his help in preparing the flags for the contest.

ZADANIE 2
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi na temat nawiązywania nowych znajomości. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi (2.1.–2.4.) odpowiadające jej zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.

A. I like to make new friends quickly.
B. I wait till my friends ask me to join them.
C. I need time to decide if I can trust someone.
D. I feel angry when I can’t spend some time alone.
E. I have got a few friends and don’t look for more.

2.1. C
2.2. B
2.3. A
2.4. E

ZADANIE 3
Przeczytaj tekst. Do każdego akapitu (3.1.–3.3.) dopasuj właściwy nagłówek (A–E).Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego akapitu. Uwaga! Dwa nagłówki zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnego akapitu.

A. Film adaptations of Fleming’s novels
B. Books by Fleming
C. Bond’s royal mission
D. People who inspired Fleming
E. Other characters in the books

3.1. C
3.2. B
3.3. D

ZADANIE 4
Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w luki 4.1.–4.4. litery, którymi oznaczono brakujące zdania (A–E), tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

LOST PROPERTY OFFICE
It’s amazing what people leave on trains. At London Transport’s Lost Property Office in Baker Street there is a plastic snake, a giant alarm clock, and you will also see a few musical instruments. 4.1. ____ They have their own section because people lose them so often.
The office was opened in 1933. 4.2. ____ The office receives up to 1,500 items per day. All items are sorted and catalogued. Generally, one in four items which are found on public transport is returned to its owner. 4.3. ____ The reason is simple. People who lose valuable things are more likely to come to the office.
The office shows the changing fashions in London. 4.4. ____ Now this section is full of casual caps. Can you guess what object is most often lost in London nowadays? It’s the mobile phone.

A. If the object is more expensive, the results are better.
B. You should keep your belongings with you at all times.
C. There are also a lot of ordinary objects, such as umbrellas, of course.
D. For example, when it was first opened, there were a lot of stylish hats.
E. Over 15 million objects have been found on trains and buses since then.

4.1. - C
4.2. - E
4.3. - A
4.4. - D

ZADANIE 5
Przeczytaj informacje o trzech osobach (5.1.–5.3.) i oferty czterech wycieczek po Londynie (A–D). Do każdej osoby dopasuj wycieczkę, która najbardziej by jej odpowiadała. Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdej osoby. Uwaga! Jedna oferta została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej osoby.
5.1. C
5.2. D
5.3. A

ZADANIE 6
Przeczytaj tekst.
Uzupełnij go, wpisując w każdą lukę (6.1.–6.5.) jeden wyraz z ramki w odpowiedniej formie, tak aby powstał spójny i logiczny tekst. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna wpisywanych wyrazów.
Uwaga! Jeden wyraz został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

wyrazy: he, young, know, run, talk, teach

Hi Jerry,
I hope your ankle is getting better and you’ll be back at school soon. Our football team has got a new coach. He looks 6.1. ____________________ than our last coach. The headteacher says that he will work at our school for at least two years. Yesterday we played a match and then he 6.2. ____________________ to us about the game. He told me to practise 6.3. ____________________ because I’m not fast enough.
The coach is keen to meet you. He 6.4. ____________________ that you are at home with a twisted ankle. I think you will like the coach when you see 6.5. ____________________. He isn’t boring and he laughs a lot.
See you soon,
Mark

6.1. younger
6.2. talked
6.3. running
6.4. knows
6.5. him

ZADANIE 7
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty na język angielski, tak aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy.

7.1. (Nie widziałam) _______________________________________ Jane since last Sunday.
7.2. Daniel will go to Britain (aby uczyć się) ________________________________ English.
7.3. This jumper is (za mały) ____________________________. Have you got a bigger one?
7.4. Is that (twojego brata) ________________________________________________ bike?

7.1. I have not seen
7.2. to study
7.3. too small
7.4. your brother's
7.5. it's hot

ZADANIE 8
Obejrzałeś(-aś) wystawę fotograficzną. W e-mailu do kolegi z USA:
wyjaśnij, dlaczego wybrałeś(-aś) się na tę wystawę
opisz zdjęcie, które najbardziej Ci się podobało
napisz o Twoich planach związanych z fotografowaniem.

Podpisz się jako XYZ.

Rozwiń swoją wypowiedź w każdym z trzech podpunktów, pamiętając, że długość e-maila powinna wynosić od 50 do 100 słów. Oceniana jest umiejętność pełnego przekazania informacji, spójność, bogactwo językowe oraz poprawność językowa.

JĘZYK NIEMIECKI >>>

Egzamin gimnazjalny 2014: JĘZYK NIEMIECKI - ROZSZERZENIE [ARKUSZE, ODPOWIEDZI]

Arkusz - zdjęcia 10 - 17

Język niemiecki - rozszerzenie - ZOBACZ CAŁY ARKUSZ
Język niemiecki - rozszerzenie - ZOBACZ TRANSKRYPCJE

JĘZYK NIEMIECKI - ROZSZERZNIE - PRZYKŁADOWE ROZWIĄZANIA

ZADANIE 1
Usłyszysz dwukrotnie dwa teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.6. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C. Zadania 1.1.–1.3. odnoszą się do pierwszego tekstu, a zadania 1.4.–1.6.
do drugiego.

Tekst 1.
Usłyszysz rozmowę dwóch osób.
1.1. Wie sind Maries Haare jetzt?
А. Lang.
В. Kurz.
С. Rot.
1.2. Warum war Marie nicht in der Englischstunde?
А. Sie hatte Angst vor dem Test.
B. Sie verpasste den Bus.
C. Sie war krank.
1.3. Wo findet das Gespräch statt?
А. In einem Friseursalon.
В. In einer Schule.
С. In einem Café.

Tekst 2.
Usłyszysz wypowiedź Michaela.
1.4. Wo wohnt die Familie von Michael jetzt?
A. In einem Hotel.
В. In einer 4-Zimmer-Wohnung.
С. In einem eigenen Haus.
1.5. Was ist Michaels Bruder von Beruf?
A. Tierpfleger.
B. Busfahrer.
C. Tierarzt.
1.6. Worüber erzählt Michael?
A. Über seinen Traumberuf.
B. Über seine Haustiere.
C. Über seine Familie.

1.1. B
1.2. B
1.3. C
1.4. C
1.5. A
1.6. C

ZADANIE 2
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi nastolatków na temat ich pokojów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi (2.1.–2.4.) odpowiadające jej zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.
A. Alle Bücher stehen alphabetisch geordnet im Regal.
B. In meinem Zimmer herrscht große Unordnung.
C. An den Wänden meines Zimmers sind Poster.
D. Ich habe meine Möbel selbst gewählt.
E. Ich räume mein Zimmer selbst auf.

2.1. B
2.2. D
2.3. E
2.4. C

ZADANIE 3
Przeczytaj tekst. Do każdego akapitu (3.1.–3.3.) dopasuj właściwy nagłówek (A–E). Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego akapitu. Uwaga! Dwa nagłówki zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnego akapitu.
A. Eltern können unsere Freunde sein.
B. So kann man Freunde kennenlernen.
C. Solche Typen sind keine guten Freunde.
D. Mit Mädchen kann man sich auch anfreunden.
E. Schulfreundschaften können weiter funktionieren

3.1. B
3.2. D
3.3. E

ZADANIE 4
Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w luki 4.1.–4.4. litery, którymi oznaczono brakujące zdania (A–E), tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

TELEFONIEREN
Telefonieren immer und überall – dem Sprecher macht es Spaß, aber die Anderen sind genervt, wenn man z.B. laut über die letzte Geburtstagsparty erzählt. Das interessiert fremde Menschen auf der Straße nicht. 4.1. ____ Das kann man doch zu Hause ruhig am Telefon besprechen. Wenn man alleine ist.
Besonders in den öffentlichen Verkehrsmitteln sollten Handytöne nicht zu laut sein, sonst nerven sie den Sitznachbarn in der Bahn oder im Zug. 4.2. ____ Deswegen sollte man zumindest den Ton leiser stellen oder den Vibrationsalarm einschalten.
Es gibt Situationen, in denen das Handy ein absolutes Tabu ist, z.B.: in der Kirche, im Theater, im Kino. 4.3. ____ Am besten macht man das Mobiltelefon sofort am Eingang aus. Was tun, wenn das Handy klingelt und man gerade auf einer Party ist? Man sollte nicht schreien. 4.4. ____ Nur wir hören ihn nicht.

A. In diesen Gebäuden sollte man das Handy nicht benutzen.
B. Der Gesprächspartner kann uns sehr gut hören.
C. Niemand mag den Klingelterror bei der Fahrt.
D. Mein Handy ist mir viel wichtiger als du.
E. Deswegen sollte Privates privat bleiben.

4.1. E
4.2. C
4.3. A
4.4. B

ZADANIE 5
Przeczytaj informacje o trzech chłopcach (5.1.–5.3.) oraz oferty czterech klubów sportowych (A–D). Do każdego chłopca dopasuj ofertę, która najbardziej by mu odpowiadała. Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego chłopca. Uwaga! Jedna oferta została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnego chłopca.
5.1. C
5.2. D
5.3. A

ZADANIE 6
Przeczytaj tekst. Uzupełnij go, wpisując w każdą lukę (6.1.–6.5.) jeden wyraz z ramki w odpowiedniej formie, tak aby powstał spójny i logiczny tekst. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna wpisywanych wyrazów. Uwaga! Jeden wyraz został podany dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.

WYRAZY: drei, heißen, Kino, können, populär, Rolle

Vier Jahre hat es gedauert, bis endlich ein neuer James Bond Film in unseren 6.1. ____________________ zu sehen ist. Der neue Teil 6.2. ____________________ „Skyfall“ und wieder ist Daniel Craig in der Rolle des berühmten Geheimagenten
zu sehen. Nach den Filmen „Casino Royale“ (2006) und „Ein Quantum Trost“ (2008) spielt Daniel Craig zum 6.3. ____________________ Mal die Rolle des berühmtesten Geheimagenten der Welt. Regie führte der Oscar-Preisträger Sam Mendes. In weiteren 6.4. ____________________ sehen wir unter anderem Judi Dench, Javier Bardem und Ralph
Fiennes. Die Titelmusik, ein 6.5. ____________________ Lied von Adele, hört man seit dieser Zeit oft im Radio

6.1. Kino
6.2. heißt
6.3. dritten
6.4. Rollen
6.5. populäres

ZADANIE 7
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty na język niemiecki, tak aby otrzymać logiczne i gramatycznie poprawne zdania. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy.

7.1. Ich kann nicht länger bleiben, denn ich muss um 20.00 Uhr (być w domu) ____________.
7.2. Der Deutschkurs macht ihm (dużo przyjemności) _______________________________.
7.3. Die Tomatensuppe (smakuje) _____________________________________ mir sehr gut.
7.4. (Jak długo) _______________________________________________ spielst du Tennis?
7.5. Das Konzert findet (w czwartek) ________________________________________ statt.

7.1. zu Hause sein
7.2. viel Spaß
7.3. schmeckt
7.4. Wie lange
7.5. am Donnerstag

ZADANIE 8
Twój kolega z Niemiec poinformował, że przyjeżdża do Ciebie w najbliższy weekend.
W e-mailu do tego kolegi:

  • napisz, jak zareagowała Twoja rodzina na wiadomość o jego przyjeździe
  • opisz pogodę zapowiadaną na weekend
  • przedstaw plany na wspólne spędzenie czasu.

Podpisz się jako XYZ.

Test gimnazjalny 2014. Język obcy

Test z języka obcego jest ostatnim akcentem tegorocznego egzaminu gimnazjalnego. Około 80% uczniów wybrało możliwość zadawania języka angielskiego. Pozostali napiszą testy z języków: niemieckiego, rosyjskiego, hiszpańskiego i francuskiego

Dokładny rozkład poszczególnych przedmiotów, które zdają uczniowie, wygląda następująco:

Środa - 23 kwietnia

Czwartek - 24 kwietnia

Piątek - 25 kwietnia

godz. 9 - język obcy - podstawa
godz. 11 - język obcy - rozszerzenie


TEST GIMNAZJALNY 2014 - ZOBACZ ZADANIA NA EGZAMINIE PRÓBNYM

<<< JĘZYK ANGIELSKI

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Test gimnazjalny 2014. Język obcy - rozszerzony [ARKUSZE CKE, ODPOWIEDZI] - Wielkopolskie Nasze Miasto

Wróć na konin.naszemiasto.pl Nasze Miasto