Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

KONIN - Szybciej i wygodniej, ale niebezpiecznie

AGA
Mieszkańcy przechodzą niebezpiecznym przejściem przy ul. Torowej, bo jest szybciej
Mieszkańcy przechodzą niebezpiecznym przejściem przy ul. Torowej, bo jest szybciej Foto. AGA
- Strach tu przechodzić, ale którędy mamy dostać się z jednego osiedla na drugie? Jest niby kładka górna, ale jak mają tamtędy wchodzić rowerzyści i osoby starsze? - pyta Jak Baczyński, mieszkaniec Zatorza, który często korzysta z przejścia między ulicami Torowa - Kolejowa. I choć pociągi przejeżdżają tędy tylko dwa - trzy razy dziennie, o wypadek na torach wcale nie trudno.

Jeszcze jakiś czas temu wagony pociągu towarowego był złączone, a ci, którzy chcieli przejść z jednego osiedla na drugie musieli przechodzić... pod nimi. PKP zauważywszy problem, rozsunęły je, znaczenie ułatwiając przejście. Jednak nie zmieniono nic w kwestii bezpieczeństwa; przejście nadal stanowi zagrożenie dla pieszych.
-Nie ma możliwości, która pozwalałaby na dogodzenie wszystkim. Miasto wciąż prowadzi rozmowy z PKP o zamknięciu przejścia dla pieszych przy ulicach Torowa – Kolejowa, ale negocjacje wciąż się ciągną, tak jak rozmowy o przebudowie dworca i budynku PKP. W Polskich Liniach Kolejowych tak naprawdę nie ma kto podejmować takich decyzji, każda inwestycja w mniejszych oddziałach stoi. Z moich informacji wynika też, iż PKP nie rozsunęło wagonów specjalnie dla pieszych, lecz z powodów technicznych - mówi Elżbieta Mięktowska, szef biura prezydenta miasta Konina. Dodaje też, że regionalne służby drogowe sprawdzą jak wygląda przejście i jeżeli będzie taka potrzeba, poinformują PKP o zaistniałej sytuacji. Mieszkańcy czekają nie tylko na nowe przejście, ale również na nowy dworzec, który od lata straszy przyjezdnych, potykających się o wystające płytki.
-W ramach przygotowywanej modernizacji linii Warszawa – Poznań (obecnie na etapie studium wykonalności) zakładana jest modernizacja kładki i tunelu wraz z wyposażeniem ich w windy.- mówi rzecznik PKP, Krzysztof Łańcucki. - Podobne przejście podziemne zastąpi przejazd w ciągu ul. Okólnej, a w ciągu ul. Wyzwolenia wybudowany zostanie nowy wiadukt. Prace modernizacyjne na linii Warszawa – Poznań będą przeprowadzone w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko finansowanego z Funduszu Spójności i z budżetu państwa i zakończą się w 2015 r. Daty budowy wymienionych obiektów poznamy w fazie wyłaniania wykonawców modernizacji, nie wcześniej niż za ok. 2 lata. Niestety, w Koninie i w całej Polsce wiele jest osób, które nie korzystają z bezpiecznych przejść przez tory, przekraczając je nawet w bezpośrednim sąsiedztwie tuneli i kładek.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: KONIN - Szybciej i wygodniej, ale niebezpiecznie - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na konin.naszemiasto.pl Nasze Miasto